Checklists zijn essentiële hulpmiddelen om grip te houden op onze taken. Met Microsoft To Do, een krachtige taakbeheer-app in Microsoft 365, is het maken, beheren en delen van checklists eenvoudiger dan ooit. Als je graag grip wilt houden op je drukke schema en al die to-do’s wilt afvinken, laten we dan eens duiken in hoe Microsoft To Do je daarbij helpt.

Microsoft-To-Do-800x300

Microsoft To Do – voor individuele taken

Microsoft To Do is een eenvoudige, maar krachtige taakbeheerapplicatie waarmee je je takenlijsten kunt maken, bewerken en beheren. Met een intuïtieve interface kun je in een handomdraai taken toevoegen, prioriteiten instellen en deadlines beheren. Dit is niet alleen handig voor je dagelijkse takenlijst, maar ook voor het organiseren van je persoonlijke doelen en projecten. Gebruik To Do vooral wanneer je een lijst van al je ‘kleine’ taken op een centrale locatie overzichtelijk bij elkaar wilt hebben. Zeker wanneer je jouw taken graag via je smartphone wilt bekijken en eenvoudig vervaldatums, herinneringen en pushnotificaties wilt toevoegen.

Integratie met Outlook, Planner en Teams

Microsoft biedt veel integratiemogelijkheden om je werk te vereenvoudigen. Zo kun je met Microsoft To Do je persoonlijke en toegewezen taken uit Microsoft Planner beheren en synchroniseren. Je kunt ook je Outlook-agenda en je e-mails met vlaggen koppelen aan To Do. Bovendien kun je met Microsoft Teams samenwerken aan taken en plannen uit To Do en Planner. Je kunt ook een Planner-tabblad toevoegen aan een kanaal in Teams om je projecten overzichtelijk te houden. To Do is dus als het ware een verzameling van alle taken binnen je Microsoft-account. Zo heb je al je taken op één plek.

Handige functies van Microsoft To Do:

  • Takenlijsten: De To Do app maakt het mogelijk om verschillende takenlijsten te maken.

  • Herinneringen: Stel herinneringen in om belangrijke taken niet te vergeten.

  • Prioriteren: Geef taken prioriteiten (Hoog, Middel, Laag).

  • Samenwerken: In To Do kun je je lijsten heel simpel delen met de rest van je team.

  • Mijn dag: Met het onderdeel ‘Mijn dag’ kun je kiezen aan welke taken je vandaag wilt werken en heb je een goed overzicht. Lekker productief!

De standaardindeling van Microsoft To Do ziet er zo uit:

  • Mijn dag
  • Belangrijk (Alles wat aangevinkt is als belangrijk)
  • Gepland (taken uit Planner en Outlook)
  • Toegewezen aan mij (taken uit Planner)
  • E-mail met vlag (taken uit Outlook)
  • Taken

  • Lijsten die je zelf aanmaakt

Taken toevoegen in To Do

  • 1

    Via de Microsoft To Do app:
    open simpelweg de To Do app op het apparaat van je keuze. Hier kun je niet alleen je takenlijsten beheren, maar ook nieuwe taken toevoegen.

  • 2

    Via Outlook:
    Outlook heeft een integratie met To Do. Kijk naar het vertrouwde blauwe To Do-logo in je werkbalk. Sleep een e-mail naar To Do om er direct een taak van te maken.

  • 3

    Via Teams:
    je kunt met een simpele rechtermuisklik op ‘Taak maken’ meteen een taak maken van een bericht. Deze taak verschijnt automatisch in je standaard ‘Taken’ lijst in Microsoft To Do.

Microsoft To Do vs. Planner

Microsoft To Do focust op persoonlijk taakbeheer, terwijl Planner ideaal is voor het beheren en ordenen van taken in groepsverband. Daar zit wat overlap in. Daarom vind je in ‘To Do’ een kopje met ‘Toegewezen aan mij’. Hier vind je alle taken die uit verschillende planners zijn toegekend aan jou.

Meer weten over Microsoft 365?

We helpen je graag de mogelijkheden van Microsoft365 te ontdekken. Neem contact met ons op.

Meer artikelen