VoIP-telefonie staat voor Voice over Internet Protocol. Simpel gezegd: bellen via het internet. Vroeger had je een vast telefoonnummer en belde je via een analoge telefoonlijn of via een ISDN centrale. Met VoIP werkt dit heel anders. Het volledige platform is gebaseerd op telefoneren via de cloud en daardoor ben je niet meer toegewezen op lokale apparatuur. Zolang je een internetverbinding hebt, ben je altijd en overal bereikbaar. Op een vast toestel, via je computer of op mobiel. Jouw medewerkers hebben op ieder apparaat en op iedere locatie altijd exact dezelfde ervaring. Bijzonder voordelig, schaalbaar en gemakkelijk te implementeren. Lees meer over de mogelijkheden.

Voordelen van VoIP

  • Bepaal zelf wat er met inkomende gesprekken gebeurt.
  • Overal en altijd bereikbaar via één vast zakelijk nummer.
  • Onbeperkt bellen naar contacten.
  • Volledige integratie met klantsystemen.
  • Diverse features.
  • Nieuwste VoIP-apparatuur.
  • Met statistieken inzage in belgedrag.
  • VoIP is schaalbaar.

Bepaal zelf wat er met inkomende gesprekken gebeurt

Met VoIP bepaal je zelf op welke manier je bereikbaar wilt zijn en wat er gebeurt als het nummer gebeld wordt. Laat bijvoorbeeld een oproep rinkelen op een of meerdere VoIP-telefoons en vervolgens doorschakelen naar een mobiele telefoon of naar de voicemail. Gebruiken meerdere medewerkers hetzelfde zakelijke nummer? Op het moment dat het zakelijke nummer gebeld wordt, gaan beide toestellen tegelijk over: de persoon die als eerst opneemt krijg het gesprek. Hierdoor gaat de telefoon van je collega automatisch niet meer over.

Overal en altijd bereikbaar via één vast zakelijk nummer

Wil je de professionele uitstraling van een vast telefoonnummer én de flexibiliteit van je mobiele telefoon? Je belt inkomend en uitgaand met je vaste zakelijke telefoonnummer. Of je nu onderweg, op kantoor of thuis werkt. Je zakelijke vaste nummer kun je overal beantwoorden, ook als je onderweg bent. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding – via wifi of je mobiele provider. Je bepaalt zelf met welk telefoonnummer je wilt bellen. Ook is het mogelijk bestaande nummers te behouden.

Onbeperkt bellen naar contacten

Met VoIP bel je onbeperkt naar contacten. Op alle apparaten, waar en wanneer je wilt. Daarnaast is het mogelijk om diverse communicatie – zoals voicemail en e-mail – op één apparaat te bundelen. Handig voor thuis, onderweg en op kantoor. Daarnaast heb je de keuze om deze verbindingen te versleutelen, wat afluisteren moeilijk maakt.

Volledige integratie met klantsystemen

Je kunt je telefonie uitbreiden met eindeloos veel mogelijkheden zoals keuzemenu’s, openingstijden, wachtrijen, wachtmuziek en koppelingen met bestaande systemen. Met een CRM-koppeling verbindt je je telefonie met jouw klantsysteem, zoals een CRM,-ERP- of administratiepakket. De koppeling zorgt ervoor dat je bij een inkomend gesprek meteen alle belangrijke gegevens van de beller paraat hebt op je scherm. Denk aan de bedrijfsnaam en het telefoonnummer. Ook zie je welke collega de klant als laatste heeft gesproken. Zo voorkom je dat de klant opnieuw zijn of haar verhaal moet uitleggen. Ook maak je eenvoudig een terugbelverzoek of verzend je een e-mail.

Oneindige VoIP-features

Met VoIP kies je voor het meest complete telefonieplatform. Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt.
De meest populaire features:

  • Beschikbaarheidsoverzicht; bekijk wie bereikbaar is
  • Browserextensie; bellen vanuit je werkplek
  • Je eigen Telefonie dashboard
  • Bellen via de Qdoc VOIP app
  • Gespreksopnames
  • Intercom integratie
  • Videoconferenties
  • Wachtrijen en gesprekken overnemen
  • Keuzemenu/callflow/terugbelverzoeken
  • Live chat op je website

Nieuwste VoIP-apparatuur

Om VoIP te gebruiken, heb je ook VoIP-apparatuur nodig. Met VoIP bel je moeiteloos vanaf diverse apparaten, vast of draadloos. Iedere gebruiker kan bellen en gebeld worden met onze handige app of via een kosteloze integratie in de huidige werkplek. Voor een vaste prijs per maand kun je (extra) toestellen of headsets afnemen. Wij configureren de toestellen en leveren deze gratis. Zolang je contract loopt heb je volledige garantie op de toestellen en headsets.

Met statistieken inzage in belgedrag

Statistieken geven inzage in je belgedrag: hoeveel gesprekken zijn beantwoord en hoeveel gesprekken heb je gemist? Ieder gesprek kan een gemiste klant zijn. Als je gesprekken wist, hoe laat was dat? En kun je daar misschien verbetering in aanbrengen? Als gebruikers van ons platform kun je per dag, week, maand en zelfs per jaar je gespreksstatistieken bekijken en vergelijken.

VoIP is schaalbaar

Groeit je bedrijf of moet je medewerkers laten gaan? Met VoIP kies je voor een schaalbare oplossing die met jouw bedrijf meebeweegt. Je voegt eenvoudig nieuwe medewerkers toe of verwijdert deze.

Alles weten over VoIP?

Wil je weten of VoIP ook voor jouw bedrijf kan werken? Stel jouw ideale zakelijke telefonie zelf samen. Of plan een gratis adviesgesprek in. We kijken graag samen naar de mogelijkheden.

Stel mijn telefonie samen

Meer artikelen